Kedinizi Veteriner Hekime Getirmeyi Kolaylaştırın

• Genel
  • 1 Kasım 2016

Kedinizi Veteriner Hekime Getirmeyi Kolaylaştırın

Kedilerimize düzenli bakım yapmanın hayatlarını kurtardığını ve problemlerin erken farkedilmesiyle yaşam kalitelerini artırdığını biliyoruz. Aynı zamanda maddi tasarruf sağladığını da biliyoruz. Ancak kedi sahipleri bu duruma git gide daha çok önem verirken, kediler için aynı şeyi söyleyemiyoruz. Bu sahipleri onları önemsemediğinden veya bakımın yararına inanmadıklarından değil, kedilerin çoğunun veteriner kliniğine ziyarete gitmekten hoşlanmamasından kaynaklanıyor.

Nasıl Yardımcı Olabilirsiniz

Kedinizi sağlık kontrolü için getirmediğiniz veya bunu ertelediğiniz sürece biz  veteriner hekimler olarak ğek yardımcı olamayız. Bunu sizin için kolaylaştırmak adına birtakım önerilerimiz var;

Doğru taşıma çantası edinin. Kediniz güvende hissetmeye ihtiyaç duyar ve bu en kolayı, etrafı sert materyalden yapılmış olan taşıyıcılardır. En iyileri hem önden hem de üstten kapıları olanlardır. Böylece kedinizi kolaylıkla içeri koyabilirsiniz. Üst ve alt kısım ayrılablir olmalıdır ki kliniğe geldiğinizde alt kısımda kedinizin rahatı bozulmadan dururken kolaylıkla üst kısmı çıkarılabilsin. Yumuşak bir zemin matı veya katlanmış bir havlu zemine sağlam basmayı kolaylaştırıp hareket esnasında kaymaları önleyecektir.

Güvenli bir alan yaratın. Taşıyıcıyı satın aldıktan sonra depoya, ardiyeye, garaja kaldırmayın. Taşıma çantası mobilyalarınızın bir parçası gibi olmalı ki kediniz etrafında veya içinde olmaktan rahatsızlık duymasın. Kapısını çıkarın, içine yumuşak zemininizi hazırlayın ve ödül mamaları veya birkaç parça kuru mama koyun. Aç kedinizi bugünden itibaren artık taşıma çantasının içinde besleyin. Bir kaşık dolusu yaş mamayı mikrodalgada bir miktar ısıtarak kokusunun daha çekici olmasını sağlayıp taşıma çantasının içinde verin. Tüm bunlar birçok kedinin taşıma çantasının ortaya çıkmasını kötü deneyimlerle ilişkilendirmesini önler.

Güzel bir koku yayın. Kediler kendilerine özel -çoğunlukla başlarının etrafındaki- salgılarını yapan bezlerini etrafa sürtmek suretiyle feromonlarını çevreye yayarak kendilerini rahatlatırlar. Daha bebekliklerinde ilk rahatlatıcı hissi annelerinin onlara bakarken bu kokuları yaymasıyla yaşarlar. Son yıllarda bu feromonların sentetik formları veteriner hekimlik camiasında fırtına gibi yayılmıştır. Bu ürünlerden edinerek taşıma çantanızın zeminine püskürtmeniz gergin kedinizi rahatlatmaya yardımcı olacaktır.

Üzerini örtün. Feromonları püskürtebileceğiniz diğer bir yer de taşıyıcının üzerine örtebileceğiniz bir havludur. Sakin bir kedi bile evden dışarı çıkarıldığında veya bekleme odasında bir köpekle karşılaştığında çıldırabilir. Üzerine feromon sıkılmış bir havlu ile taşıma çantasını örtmek korkutucu şeyleri görmesini engellemenin yanı sıra güvende ve rahat hissetmesini de sağlayacaktır.

Yolda nazik ve güvenli olun. Kedinize sakin bir yolculuk yaptırın. Elde taşırken yüksekte tutun ve araca bindiğinizde emniyet kemerini bağlayın. Yumuşak bir zemin matı veya havlu yolculuk esnasında kontrolünüz dışındaki hareketlerden kaynaklanan kaymaları önler. Biraz daha dikkatli araba kullanmanız size sıkıntı yaratmayacaktır ancak, kediniz için çok daha rahat bir yolculuk sağlayacak ve aynı zamanda yakıt tüketiminizi azaltacaktır.

Klniğe geldiğinizde gerisini personele ve hekiminize bırakabilirsiniz. Kedinizi sağlıklı tutmak için elimizden geleni yaptığımıza emin olabilirsiniz. Buradan sonrasıyla biz ilgileniriz.